יום שישי, 12 באפריל 2013

על כנסים ולימוד.

אחרי שסיימנו לימודים אקדמיים, רכשנו מקצוע, סיימנו התמחות ושאר מסלולים מוכרים, מגיע הזמן בחיים בו ההזדמנות ללמידה היא בכנסים. והעולם מלא כנסים, והזמנות לכנסים. גם בארצנו שלנו "כנסים עליך ישראל". וכך גם בנושא אוטיזם, ואפילו בניתוח התנהגות הכללי. כבר יש כנסים של עמותה אחת, ושל אחרת, ותיכף כנס משולב. וכנס של אלו"ט עם האיטלקים, וכנס בחיפה, וכנס של הארגון הזה ואחר. ובחו"ל- שרק תסכים לנסוע, הזמנות רצות באינטרנט על כנסים כל הזמן.
ואחת לשנתיים גם אני מתפתה ונוסע לכנס בינלאומי כזה.
אז כמה תובנות בקשר לכנסים הקרובים. בארץ ובחו"ל.
אם את/ה מעודכן בתחומך- לרוב הכנסים זה רק חזרות על ידע שנחשפת אליו כבר קודם. באינטרנט, במאמר, בשיחה עם חברים. לא נורא. לשמוע שוב ולחזור על ידע מאפשר למידה וידיעה טובה יותר!
אם אתה ביקורתי- רוב הדברים המוצגים הם באיכות בינונית או בהצגה לא מרשימה. לא נורא, זה טוב לברור את המעולה, ולהשוות אותו לדברים הממוצעים. כך הבולטות של הטוב נעשית ברורה יותר.
ומה אם הכל היה חומר חדש- אי אפשר היה ללמוד ברצינות, כי זה היצף של חומר. כך הרוב הוא מוכר- והמועט הוא חדש שאותו שותים בצמא להתחדשות.
ובעיקר- המפגש. הכנסים הם הזדמנות חשובה לפגוש אנשים, לא רק אילו שממעגל העבודה והמפגשים השוטפים, אלא אלו שאפשר לפגוש רק בכנסים.
כך שאני יוצא אל חודשי הכנסים של האביב ברוח טובה. לא בונה ציפיות יתר, ומוכן גם לזמן מבוזבז.
ולפעמים צריך לזכור שהעיקר הוא האפשרות לעזור ולו לילד אחד נוסף, ולו בעצה אחת טובה יותר- וכבר הכנס היה שווה!!
אז להתראות בכנס .....(אפשר בסמינר הקיבוצים, תל אביב,  ב 1 למאי אחרי הצהריים.....) (זה שבמינסוטה רחוק מדי....)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה