יום שבת, 25 ביוני 2011

הולכים לחינוך- עם או בלי ניתוח התנהגות!

הפעם אני רק מצרף ומוסיף על מה שמוצא ביטוי מסויים בעיתונים- על אותם אנשים ונשים שבוחרים לעבור להוראה, ממקצועות אחרים, עתירי שכר, מהייטק ועד ניהול. כאלו שעשו הסבה והם עכשיו מורים. 
אחד כזה אני מכיר גם כאן, מהידידים בשכונה. גיל 50+, אחרי תפקידי ניהול בהייטק. הסבה מקצועית בסמינר למורים, ובמקביל כבר מורה למתמתיקה. 
אותם מאות שהצטרפו למערך ההוראה, מראים גם הם, כמו אלפי המורים שנמצאים שם שנים ונותנים את הנשמה, שחינוך והוראה הם ליבה של החברה. שהסיפוק מהוראה וחינוך עולה על זה המתקבל מקידום ערכה הבורסאי של חברת טכנולוגיה עילית. לפחות אצל חלק מהאנשים, לפחות בחלק מחייהם.
אולי גם אני יכולתי להיות בינהם, מורה,  ואני קצת מקנא בהם....וחושב שחבל שאני ואנחנו, מנתחי-התנהגות שאמונים על ניווט כיתה, איננו זמינים לסייע להם, לא בשלב ההכשרה ולא בעת שהם בכיתותיהם. כי הרי הקושי הגדול שלהם הוא האתגר הגדול להחזיק כיתה, להתמודד עם בעיות התנהגות, ליצור מוטיבציה חיובית, לפתח התנהגות נאותה גם בזמני לחץ.
אני מקווה שמי מאיתנו יהיה שם בשבילם כשהם יחפשו עצה טובה. כי הרי , ביננו, בסמינר, בהסבה המקצועית, לא ממש מכירים ניתוח התנהגות...... 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה