יום רביעי, 19 בינואר 2011

כך מבזבזים מחקר

בכנס באוניבסיטת חיפה (הבוקר, 19 ינואר) הציגה פרופסור מארה"ב (אליס קרטר) מחקר שערכה כדי לבדוק שיטת טיפול באוטיזם. מדובר בתכנית התערבות בעקרונות התפתחותיים (לא ABA , יותר כמו DIR, אבל כמובן שיש שם אלמנטים כמו רמיזה..)
שם התכנית  HANEN's More Then Words - מכוונת להדרכת הורים בסדרת מפגשים (ללא הילדים), בעזרת סדנאות עם וידאו וספר הדרכה.
מחקר קבוצתי ערוך היטב בשלושה מוקדים בארה"ב וכו וכו., עתיר תקציב...רק כדי להווכח שההתערבות אינה אפקטיבית!!! לילדים מסויימים אף מגבילה...
שאלתי-ולמה לא לבדוק קודם במערך מחקר יחידני? תשובה פשוטה- אין מקבלים תקציבי מחקר , גרנטים, למחקר יחידני!!! זה משהו המעיד על בורות של מכווני המחקרים, מחלקי הכסף לאקדמיה,  באפשרויות הגלומות במחקר יחידני .
את אילו נאלצים לעשות רק בעבודות מאסטר ללא תקציב...., אבל גם את זה היא לא דווחה שעשו קודם....חבל על כל כך הרבה חשיבה וכתיבה וכסף. ויש שם כמובן מרכז שמוכר להורים את ההתערבות הזו עם הבטחות סרק....

אבל צריך גם משהו אופטימי? הנה קיבלתי טלפון בשורה: ילדה קטנה בגן תקשורת, שלא הראתה כל סימן להבנת השפה או לדיבור, ובקושי משתמשת בתקשורת בסיסית בתמונות PECS , הצליחה תוך צעדים מעטים ללמוד לזהות מילים כתובות המייצגות תמונות (בשיטה reading and writing program של לובאס). למעשה היא קוראת כבר כמה מילים (קריאה גלובלית), ומי יודע, יתכן ונמצא תוך זמן קצר שהיא ואנחנו יכולים לתקשר סוף סוף גם בשפה כתובה.....
בתקווה....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה