יום חמישי, 24 בפברואר 2011

חיזוקים במשפחה

אחד הדברים הקשים לנו זה לחזק בתוך המשפחה. בסביבה הביתית גם אני  "מרשה לעצמי" , או למעשה מוצא את עצמי, להעביר ביקורת לא פחות , (אולי יותר?) מאשר לחזק. ולכן כל כך בולט הסיפור הבא אותו שלחה לי אם לילד על הספקטרום...בתפקוד מאד גבוה. להלן ציטוט:
"רציתי גם לשתף אותך במשהו אישי - אתמול הילדים שלי עזרו לי מאוד (ע. ערך שולחן, ה. וי. הכינו חביתות וא. סידר את החדר צעצועים) אני כמובן חיזקתי אותם בהתלהבות יתר, ואז ע. הכריז , ואני מצטטת: "כמו שמיכאל בן צבי אומר חיזוק חיובי זה מאוד חשוב!"
שיעשע אותי שהוא זיהה שזה מה שאני עושה וישר קישר את זה איתך." סוף ציטוט......
אנחנו צריכים כל חיינו להצמד לעיקר- והוא, שחיזוקים חיוביים הם ליבו של תהליך החינוך, השינוי והצמיחה של כל אדם. בין צפופים, או דלילים, בין ראשוניים או מילוליים וחברתיים- הם שמבטיחים יחסי אנוש של שמחה, תמיכה, התפתחות וביטחון.
אז זו היתה לנו דוגמא- שאפשר גם בבית, ובגדול!!!
אמשיך להשתדל. ואתם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה