הייתה לי פגישת הנחייה לסטודנט בשלב הסטאג' (התנסות מודרכת).
והוא שטח בפני קצת נתונים ראשוניים, והתברר שחלק מהימים לא נרשם כלום, וזה לא סימן שלא היתה התנהגות בעייתית של הדיירת, אלא שהמדריכים לא רושמים! ומזה הבנו שלא רק לא רושמים, אלא גם לא עומדים בביצוע הנחיות של תכניות התנהגותיות.
כלומר מנתח ההתנהגות מגיע, וישיבות מתקיימות, ויש הדרכה לצוות- אבל בזה זה נגמר. לא מבוצע השינוי שעליו מדברים. ואמנם- התנהגות הדיירים נשארת ללא שינוי.....
גם במקרה הזה- חשוב שנזכור: העיקר הוא להצליח לשנות התנהגות הורים,מטפלים ומדריכים. כל התכנית זה איך לשנות את התנהגותם! הילדים והדיירים כבר ישתנו בהתאם, וחבל ל"בזבז" אנרגיה מיותרת על פיתוחן של תכניות אם אלו המיישמים אותן אינם משתנים במהירות.
אז חוזרים לאותם דברים פשוטים- של הגברת התנהגות מחזקת, ואסרטיביות המגבירה היענות, יכולת התעלמות טובה, ויכולות סיוע משוכללות....
בקיצור- החלפנו יעד, והוא (הסטודנט שהוזכר) יעשה עבודת התנסות במעקב ושינוי התנהגות מדריכים! יחזק אותם (גם אם אין לזה תקציב...) ידגים ויבקש לבצע מיד כמודגם (יאמן), יסייע להם בזמן אמת ברמזים נכונים...
אבל אין לי אשליות. לפעמים קשה מאד לשנות התנהגות מבוגרים בלי שיש בידך שליטה על המחזקים שלהם (שכר??, ציונים??). ולרוב אי אפשר להחליף אותם. ובכל זאת יש מקום לאופטימיות- כי כשעובדים נכון, גם מבוגרים (הורים, תרפיסטים, מדריכים) משתנים, וילדים או מודרכים, לומדים מהשינוי ומשתנים בהתאם.
שבת שלום
והוא שטח בפני קצת נתונים ראשוניים, והתברר שחלק מהימים לא נרשם כלום, וזה לא סימן שלא היתה התנהגות בעייתית של הדיירת, אלא שהמדריכים לא רושמים! ומזה הבנו שלא רק לא רושמים, אלא גם לא עומדים בביצוע הנחיות של תכניות התנהגותיות.
כלומר מנתח ההתנהגות מגיע, וישיבות מתקיימות, ויש הדרכה לצוות- אבל בזה זה נגמר. לא מבוצע השינוי שעליו מדברים. ואמנם- התנהגות הדיירים נשארת ללא שינוי.....
גם במקרה הזה- חשוב שנזכור: העיקר הוא להצליח לשנות התנהגות הורים,מטפלים ומדריכים. כל התכנית זה איך לשנות את התנהגותם! הילדים והדיירים כבר ישתנו בהתאם, וחבל ל"בזבז" אנרגיה מיותרת על פיתוחן של תכניות אם אלו המיישמים אותן אינם משתנים במהירות.
אז חוזרים לאותם דברים פשוטים- של הגברת התנהגות מחזקת, ואסרטיביות המגבירה היענות, יכולת התעלמות טובה, ויכולות סיוע משוכללות....
בקיצור- החלפנו יעד, והוא (הסטודנט שהוזכר) יעשה עבודת התנסות במעקב ושינוי התנהגות מדריכים! יחזק אותם (גם אם אין לזה תקציב...) ידגים ויבקש לבצע מיד כמודגם (יאמן), יסייע להם בזמן אמת ברמזים נכונים...
אבל אין לי אשליות. לפעמים קשה מאד לשנות התנהגות מבוגרים בלי שיש בידך שליטה על המחזקים שלהם (שכר??, ציונים??). ולרוב אי אפשר להחליף אותם. ובכל זאת יש מקום לאופטימיות- כי כשעובדים נכון, גם מבוגרים (הורים, תרפיסטים, מדריכים) משתנים, וילדים או מודרכים, לומדים מהשינוי ומשתנים בהתאם.
שבת שלום
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה