יום שישי, 11 במאי 2012

טאבלטים.

העולם כולו עובר לטאבלטים, וסמארטפונים (קצת עברית לא תזיק אבל אין לנו עדיין מילים בעברית לסוגים האלו (משטחפונים, מחשולחנים....)) ואני חשבתי שאני אשאר מאחור. שאסתדר בלי המילה האחרונה, ואדבר בטלפון הפשוט שלי עוד זמן רב. אבל אי אפשר לעצור את קידמה. כך או אחרת הגיעו גם זה וגם זה אל שולחני. אמנם את הבלוג אני עוד כותב על המחשב הנייד, אבל הכל עניין של עדכון אחד וגם זה יעבור. עכשיו נותר ללמוד לנצל נכון את היכולות.
ובעולם הילדים האוטיסטים באז גדול סביב השימוש בהם. ואני חסיד גדול של הכנסתם לעבודה בכל דרך אפשרית.
ראשית, זהו העדכון האולטיבטיבי למחזק בעל עוצמה. אם לפני כמה שנים עודדתי שימוש במכשירי DVD קטנים לשים על שולחנו של ילד ולהתנות הפעלת הסרט בלמידה ועבודה, הרי עכשיו המכשירים האלו ממלאים את התפקיד, וטוב יותר. לא אחד ולא שניים מהקטנים האוטיסטים לומדים עכשיו כשהמכשיר הזה (הסמארטפון של הטרפיסטית, הטאבלט של הילד...) הוא הוא הפרס הממתין אחרי כל קטע של עבודה.....
ואפשר ללמוד איתו הרבה- איך להצביע במדוייק, לעקוב אחר גירוי, להתאים חלקים, לבנות פאזלים, ללמוד להבין מילים ולהבחין בצלילים, להתאים כמויות ולדעת אותיות. אין סוף למשחקי הלמידה.
וגם, ובהדרגה, יעברו כל קלסרי התמונות לתקשורת אל תוך קרביו הצרים של המכשיר הפלאי, המדבר כשלוחצים על התמונה המתאימה.
וצריך לקדם עכשיו שימוש חשוב- לרשום בו בתכנת מידע את כל הרישום הנדרש בזמן הלמידה, ישר לטבלאות וגרפים של התקדמות. ולמצא מי מכין לו אפליקציה של ביו פידבק..
אז אם יש לכם עוד רעיונות טובים- שתפו אותנו, וננצל את מכשירים האלו לטובת כולנו. כי לשלם עליהם אנחנו כבר משלמים......
שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה