ראיתי ילד בכיתה א בבית ספר רגיל, ילד כאילו רגיל, חמוד ואנטליגנטי. אבל התנהגויות כמו שלו מקבלות כותרת ODD. התנהגות מתנגדת מתריסה.
לא נשמע להוראות, מתנגד לכללים, עולה על שולחנות, צועק קללות בכיתה.....ולא לומד כמעט כלום...
תמיד מנסים גם תרופות, אבל לרוב הן לא התשובה. ומי שיש לו תופעות לוואי לתרופות- בכלל לא יכול לקבלן.
ומה נותר לעשות? שום תכנית קלה לא עוזרת במקרים כאלו. את זה ההורים מכירים, הם כבר ניסו הכל: הסברים ואיומים, ענישה והבטחות. זה רק מחמיר בהדרגה. גם סייעת שתלווה אותו כל היום לא תעזור.
כי זה ילד שכבר פרץ את גבולות המשמעת הרגילים.
רק תכנית עם גבולות מאד ברורים ותנאים מאד מגבילים. והרבה חיזוקים במקביל.
ולתכניות כאלו מי ערוך? בתי הספר שלנו לא ערוכים לכך. הם לא מאפשרים לחייב, לא מאפשרים למנוע, לא מאפשרים להגביל פיסית תנועה, בריחה, יציאה וכניסה. בקיצור- במקום שהגבולות נפרצים בקלות- לילדים כאלו אין סיכוי טוב לשיפור.
חלקם יסיימו עם CD- הפרעת התנהגות.
ואפשר. אפשר לשנות מסלול! תנו לנו ונשנה מסלול.!
לא נשמע להוראות, מתנגד לכללים, עולה על שולחנות, צועק קללות בכיתה.....ולא לומד כמעט כלום...
תמיד מנסים גם תרופות, אבל לרוב הן לא התשובה. ומי שיש לו תופעות לוואי לתרופות- בכלל לא יכול לקבלן.
ומה נותר לעשות? שום תכנית קלה לא עוזרת במקרים כאלו. את זה ההורים מכירים, הם כבר ניסו הכל: הסברים ואיומים, ענישה והבטחות. זה רק מחמיר בהדרגה. גם סייעת שתלווה אותו כל היום לא תעזור.
כי זה ילד שכבר פרץ את גבולות המשמעת הרגילים.
רק תכנית עם גבולות מאד ברורים ותנאים מאד מגבילים. והרבה חיזוקים במקביל.
ולתכניות כאלו מי ערוך? בתי הספר שלנו לא ערוכים לכך. הם לא מאפשרים לחייב, לא מאפשרים למנוע, לא מאפשרים להגביל פיסית תנועה, בריחה, יציאה וכניסה. בקיצור- במקום שהגבולות נפרצים בקלות- לילדים כאלו אין סיכוי טוב לשיפור.
חלקם יסיימו עם CD- הפרעת התנהגות.
ואפשר. אפשר לשנות מסלול! תנו לנו ונשנה מסלול.!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה