השבוע יוקדשו השורות לכנס (אוטיזם) שיהיה בירושלים השבוע. ולא לסיכום, אותו אוכל לכתוב בשבוע הבא, בתקוה שיהיו דברים מעניינים לדווח. אלא המילים יוקדשו לכלי, עליו עבדתי, להפקתו בשנה האחרונה. ABLLS הוא כלי הערכה, מה שבלעז נקרא אססמנט. לא כדי לאבחן, אבל כדי לדעת מה ילד יודע. באופן מפורט , ועל פי תחומים נפרדים. בכל אחד מהתחומים שבהם חשוב לדעת משהו...לדבר ולהבין, לחשוב ולבצע. ללמוד ולהיות עצמאי.
המפתח, גים פרטינגטון, ואשתו באו לארץ, משלבים תיירות ועליה לרגל, עם נסיעת עבודה, ויהיו אורחים שלנו השבוע, סביב השתתפותו בכנס בירושלים. בסדנא שיעביר ביום שלישי יראה את היכולת של הכלי להיות בסיס לתכנון התערבות יעילה יותר.
בשבילי, הפקת הכלי היתה מסע של מאמץ תרגומי ארוך ומתיש. ודי משעמם. כמה אפשר להתעניין בשאלות כמו "האם הילד יוכל לגעת בפריט ששמו נאמר לו בין ארבעה פריטים המונחים לפניו?" וכמה הגהות אפשר לעשות כדי למצוא טעות ש"במה חותכים ?" לא יכול להכיל פריט מספריים, כי הם רק גוזרים.....
עכשיו כשהכלי קיים בעברית, אני מתחיל במסע אחר. לשכנע רבים וטובים להשתמש בו. והססמא שלנו היא: לכל ילד (אוטיסט...) מגיע אבללס!!
והמבחן- כמה ילדים יועברו הערכת אבללס בשנה הקרובה.
מקווה בשבילם, שנצליח להגיע למספר גדול....כי מספרם שלהם גדל והולך. והם זכאים לשרות טוב.
אנחנו והאבללס כאן בשבילם.
שבוע טוב.
המפתח, גים פרטינגטון, ואשתו באו לארץ, משלבים תיירות ועליה לרגל, עם נסיעת עבודה, ויהיו אורחים שלנו השבוע, סביב השתתפותו בכנס בירושלים. בסדנא שיעביר ביום שלישי יראה את היכולת של הכלי להיות בסיס לתכנון התערבות יעילה יותר.
בשבילי, הפקת הכלי היתה מסע של מאמץ תרגומי ארוך ומתיש. ודי משעמם. כמה אפשר להתעניין בשאלות כמו "האם הילד יוכל לגעת בפריט ששמו נאמר לו בין ארבעה פריטים המונחים לפניו?" וכמה הגהות אפשר לעשות כדי למצוא טעות ש"במה חותכים ?" לא יכול להכיל פריט מספריים, כי הם רק גוזרים.....
עכשיו כשהכלי קיים בעברית, אני מתחיל במסע אחר. לשכנע רבים וטובים להשתמש בו. והססמא שלנו היא: לכל ילד (אוטיסט...) מגיע אבללס!!
והמבחן- כמה ילדים יועברו הערכת אבללס בשנה הקרובה.
מקווה בשבילם, שנצליח להגיע למספר גדול....כי מספרם שלהם גדל והולך. והם זכאים לשרות טוב.
אנחנו והאבללס כאן בשבילם.
שבוע טוב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה